Geschiedenis Carrierecafe

Op 14 augustus 2001 deponeerden we officieel onze naam en een half jaar later hebben wij, Dorien Smit en Erwin ter Horst, Carrierecafe opgestart. Met trots kijken wij als partners en als compagnons terug op al weer 15 mooie, maar ook zeer roerige jaren.

In een achteraf gezien economisch niet gemakkelijke tijd, hebben wij kans gezien Carrierecafe gestalte en vorm te geven. Onze core business was en is nog steeds het matchen van vraag en aanbod, en inmiddels hebben wij onze dienstverlening uitgebreid.

De eerste paar jaren lag onze focus op Werving & Selectie: We plaatsten zoveel mogelijk werkzoekenden op vaste banen tegen een vaste prijs. Daarnaast was Carrierecafe een horecagelegenheid, een café, waar men ook terecht kon voor het houden van een feestje, of het nuttigen van een broodje. Deze combinatie was nieuw en onderscheidend in de markt en leverde veel nieuwsgierige en positieve aandacht op.

Na 3 jaar “gepionierd” te hebben in Utrecht op de Croeselaan nabij de Jaarbeurs, groeide Carrierecafe uit haar jasje. Ook liet de bereikbaarheid te wensen over. In 2004 zijn we naar Nieuwegein verhuisd waar we veilig en wel op de bovenverdieping van een representatief kantoorpand ons vak verder gingen uitoefenen. We deden onze naam weer eer aan met het er bij trekken van de benedenverdieping. Deze werd omgetoverd in een echte Carrierecafe Lounge. Hier voelde men zich snel op zijn gemak. Parkeren was geen probleem meer, de tuin moest wijken voor nog betere bereikbaarheid. Inmiddels hebben we de bovenverdieping van de buren in gebruik en in juli 2012 een geheel nieuw Carrierecafe gebouwd, nog meer uitnodigend en open!

Geen broodjes en drankjes meer, maar wel een professionaliseringsslag: Wij bemiddelen onze nieuwe medewerkers nu zowel op basis van werving & selectie als op basis van detachering, afhankelijk van de behoefte. Ook freelancers en zelfstandige medewerkers in loondienst weten de weg naar Carrierecafe te vinden. Arbeidsbemiddeling op maat dus!

Daarnaast hebben we ons gespecialiseerd in de volgende expertises: Bank & Verzekeringen, ICT, Sales, Office Support en Finance. Onze accountmanagers en recruiters zijn bekend met de inhoud van de vacatures en daarom goed in staat de professionele vertaalslag te maken. We vinden dat laatste erg belangrijk, want als werkzoekende wil je serieus worden genomen en met iemand communiceren die letterlijk zijn vak verstaat!

Eind 2008 begin 2009 zakte de vraag naar professionals bij Carrierecafe. De eerste voortekenen van het overwaaien van de financiele malaise werden zichtbaar. Ondanks de afnemende vraag bleven we gestaag doorbouwen aan Carrierecafe. We behielden onze stabiliteit, sterker nog, we groeiden.

Een jaar van successen. Carrierecafe bestaat 15 jaar en we hebben de mijlpaal van 100 medewerkers behaald. We groeien verder, maar zonder onze missie en doelen uit het oog te verliezen.

Deze website gebruikt cookies. Ik ga hier mee akkoord.