Meten, meten en meten

Een bank is een hectische werkomgeving. Voor Bram is dit niet anders. Hij werkt sinds twee maanden bij de hypotheek servicedesk. Hier komen vragen binnen van intermediairs en adviseurs over beleid en over de voortgang van aangevraagde hypotheken.
'Ik kijk er niet raar van op als ik per dag zo'n 60 tot 70 telefoontjes krijg. Om die allemaal ordelijk en goed te behandelen zijn er uiteraard richtlijnen. We proberen de meeste gesprekken binnen vijf minuten af te handelen. Lukt dat niet dan verwijzen we mensen door. We gebruiken Agile om de kwaliteit te bewaken, maar ook om de werkdruk te meten. We stellen ieder kwartaal doelen als team. Daarin worden we begeleid door onder meer een Agile Coach en een teamleider. Bij ieder team hangen grote dashboards aan de muur waarmee de voortgang wordt bijgehouden. Het zorgt voor een andere instelling bij het werken. Naast je normale werkdruk ben je ook continue bezig met het halen van je doelen.'

Vrijheid en verantwoordelijkheid
Die doelen zijn onder meer het goed registreren van alle inkomende gesprekken. Hoe vaak belt een intermediair nu eigenlijk? En met wat voor vragen? Hoe verloopt de terugkoppeling? En hoe ervaar je de werkdruk? Al deze punten worden dagelijks en wekelijks geëvalueerd. Ook dat is een belangrijk punt binnen Agile.
'Het goede van Agile is dat je veel vrijheid krijgt in het halen van je doelen', zegt Bram. 'Er is vertrouwen voor nodig van de teamleiders en verantwoordelijkheidsgevoel van mijn kant. Je hebt de vrijheid om zelf met voorstellen te komen en dingen uit te proberen. Fouten maken mag. Ons doel met Agile is het verbeteren van ons zelf en onze omgeving door te leren. Niet om alles meteen perfect te doen.'

Agile workshop
Om zichzelf nog verder te verbeteren in Agile heeft Bram zich aangemeld voor een workshop en training bij Carrierecafe. 'Ik wil op de cursus meer leren over de inhoudelijke achtergrond van Agile. Daarnaast verwacht ik dat het vooral ook gaat over de psychologische kant en het je nog verder eigen maken van deze nieuwe manier van denken.'

Gerelateerde vacatures

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Onderstaande vacatures zijn mogelijk interessant voor jou!

Procesmanager CDD

HBO
Fulltime
Amersfoort, Utrecht

Customer Due Dilligence (CDD) is één van de meest besproken processen in de huidige bankwereld. Banken krijgen stevige deadlines opgelegd vanuit De Nederlandsche Bank (DNB) en doen er alles aan om ze te behalen.

max4353 lowres
Of neem contact op met Max
Bel Max op 0625104691
Stuur Max een e-mail
Stuur Max een appje!
Bereik Max op LinkedIn

Product Owner

HBO
Fulltime
Amsterdam

De Product Owner is een onmisbare schakel in het Agile werkproces. Je bent de man of vrouw die de klant altijd centraal zet en jij zorgt ervoor dat digitale processen perfect aansluiten bij de klant.

debby konaltempvoortestdaarnaverwijderen
Of neem contact op met Debby
Bel Debby op 06 - 53479604
Stuur Debby een e-mail
Stuur Debby een appje!
Bereik Debby op LinkedIn

Wij werken onder andere voor...

Even kennismaken?

Kom gerust bij ons langs voor een kopje koffie of thee. We zijn reuze nieuwsgierig naar jouw verhaal!

3031 cc coffee 1